Let's get this adventure started! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu Let's get this adventure started! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Linda - WaarBenJij.nu

Let's get this adventure started!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Oktober 2013 | Nederland, Nederland

Belofte maakt schuld, zegt men.
Alweer ruim 2 jaar geleden sloot ik mijn China-reis af met de woorden: "Op naar de volgende verre reis!". Deze "schuld" ga ik nu inlossen.

Want nog maar heel even en dan is het al zover: maandag 14 oktober aanstaande start mijn reis naar het verre oosten!
Al jaren wil ik vrijwilligerswerk doen; het liefst buiten Nederland, misschien zelfs buiten Europa. In ieder geval buiten onze 'comfortzone', normen en waarden. Om die reden start ik mijn avontuur als vrijwilliger in een weeshuis in Nepal, waar ik een maand zal werken. En een land als Nepal waar de stroom regelmatig uitvalt, water om te douchen wellicht koud is... Ja, dat is al best buiten mijn comfortzone ;-).

Mijn planning daarna is minder duidelijk: 1-2 weken door Nepal reizen om vervolgens verder door Azië te trekken. Vietnam, Cambodja, Laos en Thailand staan op mijn wenslijstje. Mocht je je afvragen 'Hoe, wat, waar en wanneer' precies? Bewaar die vragen dan nog even. Hier kom ik gedurende de reis vast op terug. Althans, dat hoop ik :).

Voorop staat in ieder geval dat ik deze reis nu 'moet' maken, voordat het er voorlopig niet meer van komt. Natuurlijk hoop ook ik, net als vele andere reizigers, met wijze lessen thuis te komen. En anders heb ik altijd nog de souvenirs en mooie foto's...

Vol goede moed ben ik dit blog gestart. Met de bedoeling braaf al mijn verhalen met jullie te delen. Maar pin mij er niet op vast als jullie soms niets van me horen... Tenslotte is geen bericht, goed bericht, toch?!

Voor nu: op naar 14 oktober, op naar Nepal! Let's get this adventure started!

Linda

  • 12 Oktober 2013 - 12:15

    Maddy:

    Super leuk Lin!!! Ik ga je trouw volgen natuurlijk :-D

    XXX

  • 12 Oktober 2013 - 23:55

    Conny Van Der Zanden:

    Hoi Linda,
    Ik wil je een hele fijne tijd toewensen in Azië. Heel erg leuk dat je eerst als vrijwilliger gaat werken en dan het avontuur tegemoet gaat. Groetjes Conny

  • 14 Oktober 2013 - 09:41

    Jeanette:

    heel veel plezier Linda, ik blijf je zeker volgen.

  • 14 Oktober 2013 - 13:41

    Roy Jansen ( Dsv ):

    Heel veel plezier en succes op je reis. Hopelijk komt een droom uit.
    gr. roy

  • 16 Oktober 2013 - 21:01

    Mama:

    Dag schat,
    Heb al van alles uitgezocht: de route van je vliegtuig via een app ( zelf gedownload), met google earth de plaats gezocht en .... niet gevonden of misschien wel....

    De eerste nacht zou wel raar geweest zijn. Voor ons zeker.

    Tot horens
    Mama

  • 18 Oktober 2013 - 21:13

    Ike:

    Hallo Linda, al een beetje geacclimatiseerd?Geniet van alle indrukken die je op doet en maak er een mooie periode van je leven van. Je ouwe juffie is trots op je!

  • 19 Oktober 2013 - 00:24

    Rico:

    He Linda, hebben de chinezen al een mobielnetwerk aangelegd voor de nepalezen? Ik hoop dat je geen last hebt van hoogteziekte.hoofdpijn en misselijkheid.maar ja , je bent er al een week.komt door zuurstoftekort.kun je oplossen door een flesje zuurstof te kopen.snelle maar dure oplossing.kun je een beetje met het eten overweg.hoe gaat het met de kindjes.en heb je al leuke reisgenoten ontmoet.vragen genoeg.ik heb vaak aan je gedacht.geniet ervan , ook al valt het soms tegen.het komt altijd weer goed.en dan weer genieten en ervaren.
    In gedachten reis ik stiekem met je mee. Gr Rico

  • 20 Oktober 2013 - 19:22

    Jeanette:

    Hoi Linda, hoe is je eerste week bevallen?
    We zij hier in Nederland wel erg nieuwschierig hoor.

    Groetjes Jeanette

  • 30 Oktober 2013 - 20:48

    Siem:

    Hai Linda
    En al gewend in Nepal? Wat voor werk doe je? Metselen? Timmeren? Al foto's gemaakt? Ben benieuwd daar wat van te zien. Succes daar. NL stress gauw kwijt raken.
    Groetjes
    Siem

  • 01 November 2013 - 18:04

    Linda :

    Hoi allemaal! Dank zo ver voor alle leuke reacties! Helaas werkt het internet niet helemaal mee hier in Nepal, dus een update heeft even op zich laten wachten...Hopelijk volgt de volgende wat sneller ;)! (Dat geldt trouwens ook voor de foto's)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Linda

Actief sinds 07 Okt. 2013
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 14612

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 13 Mei 2014

South of Thailand

19 Februari 2014 - 18 Maart 2014

Burma

27 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Thailand

30 December 2013 - 27 Januari 2014

Laos

06 December 2013 - 30 December 2013

Cambodja

21 November 2013 - 06 December 2013

Vietnam

14 Oktober 2013 - 20 November 2013

Nepal

Landen bezocht: