HELP ! - Reisverslag uit Nepal, Nepal van Linda - WaarBenJij.nu HELP ! - Reisverslag uit Nepal, Nepal van Linda - WaarBenJij.nu

HELP !

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 April 2015 | Nepal, Nepal

Na alle avonturen met de kids, de vele über sportieve hikes, overvolle borden dal Bhat en nét iets minder douchebeurten dan thuis, heb ik Nepal in mijn hart gesloten.

Nepal, het land van het Hindoeïsme en Boeddhisme waarbij respect, het goede doen en “sharing is caring” de centrale gedachte is. Met dat idee ben ik samen met andere oud vrijwilligers en Travel Active een inzameling gestart om de Nepalese bevolking te ondersteunen. Op dit moment is er grote behoefte aan water, eten en verzorging. Straks, over een paar maanden en zelfs over een paar jaar zal men hulp nodig hebben om letterlijk hun leven weer op te bouwen. Dus HELP!

Het geld dat wij zullen inzamelen zal gaan naar de vrijwilligersorganisatie ‘The Green Lion’ in Nepal. Aan het hoofd van deze organisatie staat Rajesh, (mijn) gastvader en waar voor vele vrijwilligers hun avontuur in Nepal begint. Hij is geboren en getogen in Nepal en staat midden tussen de Nepalese bevolking. Op dit moment verleent hij eerste hulp en ondersteunt hij zoekacties. Met het ingezamelde geld en zijn contacten door heel Nepal zal hij de komende tijd voedsel, water, kleding en tenten verspreiden over de zwaar getroffen delen van Nepal. Vervolgens zal hij zich in gaan zetten voor de wederopbouw.

Op dit moment spelen er geen palmfluiten en hoor je geen monniken zingen, er is maar één geluid: HELP! Help je mee? Het geld zal door het directe contact met The Green Lion 100% ten goede komen aan de behoeftes van de Nepalese bevolking.

Doneren kan via NL41 SNSB 0932605338 t.n.v. L.I. van der Zanden, o.v.v. HELP NEPAL.
Ook Travel Active heeft haar rekeningnummer beschikbaar gesteld, zie hiervoor onderstaande link. (I.v.m. tijdswinst is gekozen om het eigen rekeningnummer te gebruiken. Een stichting openen kost tijd en geld en het lijkt me dat we dat beter kunnen besteden).

Updates zullen volgen via mij, of zijn te volgen via de Facebookpagina van ‘The Green Lion Nepal’ of ‘VW team TravelActive’. De eerste foto’s staan online en meer nieuws is te lezen via: http://nieuws.travelactive.nl/display.php?M=301060&C=4db9d20309caaa90024a9d07bd772b52&S=1276&L=1014&N=709

Namens al mijn vrienden in Nepal: Dhanyabad!!! (dankjewel)

Linda

• 08 Mei 2015 - 11:55

Sjors:

Reisverslag vanuit Koh Lipe tbv hulp aan Nepal komt bij onbekende misschien vreemd over?!?
    Dus misschien kan je dat aanpassen naar Nepal?

Los hiervan een super goed initiatief waarmee ik je veel succes wens!
    Ik boek €10,- direct aan je over.

Keep up the good work Linda!

Greetz Sjors

• 11 Mei 2015 - 13:53

Linda :

Thanks voor het meedenken Sjors! En voor je donatie natuurlijk, super! Groetjes!